Windykacja, odcięcia
Windykacja należności od odbiorców, którzy zalegają z terminowymi wpłatami za dostarczoną wodę , odebrane ścieki lub za inne usługi świadczone przez Spółkę , jest procesem kosztownym, ale niezbędnym.
Ostatecznie koszty windykacji ponosi zalegający z opłatami odbiorca, a składają się na nie:
- odsetki za zwłokę,
- koszty sądowe,
- koszty pełnomocnika procesowego,
- w przypadku odcięcia przyłącza, koszty przywrócenia dostawy wody i odbioru ścieków.
Koszty windykacji mogą być nawet wielokrotnie wyższe od powstałego zadłużenia , dlatego w interesie odbiorcy jest jak najszybsze zapłacenie należności i nie dopuszczenie do uruchomienia dalszej procedury windykacyjnej.
Etapy windykacji:
I etap - wysłanie upomnienia po upływie terminu przewidzianego w fakturze na uregulowania należności. Upomnienie to jest jednocześnie tzw. upomnieniem przed sądowym.
II etap - jeżeli odbiorca nie wpłacił zaległej należności w podanym w upomnieniu terminie, rozpoczynane są jednocześnie 2 procedury:
a) przygotowywany jest wniosek o sądową egzekucję należności,
b) po nie uregulowaniu należności za 2 pełne okresy rozliczeniowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia , przygotowywane jest odcięcie dostawy wody i zablokowanie przyłącza kanalizacyjnego; co najmniej na 20 dni przed odcięciem wody lub zablokowaniem kanalizacji, odbiorca otrzymuje w tej sprawie powiadomienie.
W przypadku odcięcia przyłączy , ponowne ich przywrócenie może nastąpić po uregulowaniu wszystkich zaległych należności oraz kosztów ponownego przywrócenia sprawności przyłączy, które w zależności od zastosowanych metod odcięcia mogą wynosić od 54 zł do 185 zł.
Informujemy, że do celów powiadamiania odbiorcy wykorzystywany jest adres do korespondencji, zawarty w umowie lub inny adres zgłoszony Spółce na piśmie. Nie odebranie pod tym adresem wysłanej korespondencji, uważa się za dostarczenie jej w terminie awizowania przez pocztę .