Obowiązek informacyjny
INFORMACJA W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZANYCH PRZEZ PROWOD SP. Z O.O.
Szanowni Państwo,
od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO).
Wykonując obowiązek informacyjny, określony w art. 13 RODO, przedstawiamy najważniejsze informacje związane z wprowadzeniem nowej regulacji prawnej.
Administratorem Państwa danych osobowych jest PROWOD Sp. z o.o. z siedzibą w Kup (46-082) przy ul. Rynek 4, tel.: 77 469 11 81 e-mail: sekretariat@prowod.pl, (dalej Spółka).
CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Celem przetwarzania Państwa danych osobowych jest:
- umożliwienie zawarcia i realizacji łączącej nas umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wypełnienie obowiązków prawnych (art. 6 ust.1 lit. c RODO,)
- wykonanie określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,
- ustalenie, dochodzenie, egzekwowanie, obrona lub ochrona roszczeń lub praw związanych
z wykonywaniem umowy, stanowiących nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust.1 lit. f RODO), - świadczenie usług,
- odpłatne i nieodpłatne przejmowanie urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
- nabywanie tytułów prawnych do nieruchomości dla potrzeb inwestycji,
- zapewnienie komunikacji,
- obsługa zgłoszeń i reklamacji,
- prowadzenie działań analitycznych i statystycznych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania, tj. w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na PROWOD Sp. z o.o. do czasu ich wypełnienia oraz przez okres 10 lat od momentu zakończenia umowy (lub całkowitej deinstalacji przyłącza, jeśli umowa dotyczy dostaw wody lub odprowadzenia ścieków) lub okres ewentualnego dochodzenia roszczeń wynikających z umowy.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi:
- zarówno wykonanie umowy zawartej pomiędzy Państwem a Spółką, jak też konieczność podjęcia takich działań na Państwa żądanie celem zawarcia takiej umowy ( art. 6 ust.1 lit. b RODO),
- z uwagi na charakter działalności Spółki, podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych będzie stanowić również realizacja obowiązków Spółki wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO), w szczególności: wykonywanie zadań określonych w ustawie
z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2017 r. poz. 328, ze zm.), wystawiania faktur i innych dokumentów księgowych, wykonywania obowiązków wynikających z przepisów o archiwizacji, wykonywania zadań
w interesie publicznym, w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, - podstawą prawną przetwarzania może być również prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust.1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnione interesy administratora lub strony trzeciej oznaczają w szczególności: realizację działań reklamacyjnych i podatkowo - rachunkowych, ustalenie, dochodzenie, egzekwowanie, obronę lub ochronę roszczeń lub praw związanych z wykonywaniem umowy,
- Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2017 r. poz. 328, ze zm.), przepisy wykonawcze do ww. ustawy, przepisy Kodeksu Cywilnego.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, są one ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
- gminom będącymi udziałowcami (współwłaścicielami) Spółki tj. Gminie: Dobrzeń Wielki, Popielów, Murów,
- podmiotom, które dokonują rozliczeń za pobór wody i odprowadzanie ścieków na terenie miasta Opole,
- dostawcą odpowiedzialnym za świadczenie usług IT, obsługę systemów informatycznych i sprzętu, podmiotom świadczącym usługi prawne,
- podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, w celu dostarczenia korespondencji,
- bankom, urzędom skarbowym, również w uzasadnionych przypadkach firmom windykacyjnym, właścicielom i współwłaścicielom nieruchomości,
- Google, w ramach korzystania przez Administratora z usługi Google Analytics w zakresie danych zbieranych poprzez serwisy Administratora.
Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących osoby, której dane dotyczą, właściwym organom, bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
UPRAWNIENIA PRZYSŁUGUJĄCE PAŃSTWU W ODNIESIENIU DO SWOICH DANYCH OSOBOWYCH
Posiadacie Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody niewynikającej z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa.
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w chwili, gdy uznacie Państwo, iż przetwarzanie waszych danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym przepisy RODO.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej jest ono warunkiem zawarcia i/lub realizacji umowy oraz świadczenia usług, zapewnienia komunikacji, obsługi zgłoszeń i reklamacji. Konsekwencją niepodania przez Państwa danych osobowych będzie brak możliwości współpracy
z Administratorem danych.
Państwa dane mogą być przetwarzana w sposób zautomatyzowany, w tym celu również w formie profilowania. Profilowanie polegało będzie na ewentualnym zaproponowaniu Państwu produktów/usług najlepiej dopasowanych, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane.