Usługi wodno-kanalizacyjne na terenie Opola
W związku z przejściem z dniem 1 stycznia 2017 roku na Miasto Opole obowiązku wyrażonego w art. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 139 z późn. zm.) w zakresie zbiorowego dostarczania wody i odprowadzania ścieków, celem uniknięcia przez mieszkańców terenów włączonych do Opola z dniem 1 stycznia 2017 roku wzrostu cen wody i odprowadzania ścieków, a także ujednolicenia stawek dla wszystkich mieszkańców Opola, Prowod Sp. z o.o. oraz Wodociągi i Kanalizacja sp. z o.o. w Opolu zawarły umowę dzierżawy urządzeń wodociągowych i kanalizacji sanitarnej położonych na terenie miejscowości Opole w zakresie dawnych sołectw: Borki, Brzezie (część sołectwa), Czarnowąsy, Krzanowice i Świerkle.
+ Co się zmieniło po 01.04.2017?
- Od dnia 01.04.2017 r. obowiązuja ujednolicone stawki za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków dla terenu Miasta Opole:
- zaopatrzenie w wodę - 3,30 zł (netto),
- odprowadzenie ścieków - 5,25 zł (netto),
- opłata abonamentowa wodomierz główny - 9,40 zł (netto),
- opłata abonamentowa wod. podlicznik - 6,50 zł (netto),
- faktury i rozliczenia będą wystawiane przez WIK Opole ul. Oleska 64,
- Odczyty będą wykonywane w dalszym ciągu przez pracowników Spółki PROWOD i przekazywane do WIK Opole, celem Wystawienia faktury dla Państwa.
+ Gdzie się udać w celu wydania warunków technicznych lub spraw związanych z przyłączami wod-kan?
Wszystkie sprawy związane z rozbudową sieci wod-kan, budową nowych przyłączy wod-kan, jak również wszelkie informacje na temat infrastruktury tych sieci można uzyskać w biurze Spółki PROWOD na ul. Janiny Kłopockiej 3, 45-920 Opole (dawniej Czarnowąsy ul. Kośnego 3).
Wydanie warunków technicznych odbywa sie na podstawie wniosku :
+ Gdzie podpisać umowę na zaopatrzenia w wodę i/lub odprowadzanie ścieków?
Nowe umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków podpisuje WIK Opole. Wszelkie formalności z tym związane można załatwić w biurze Spółki PROWOD na ul. Janiny Kłopockiej 3, 45-920 Opole (dawniej Czarnowąsy ul. Kośnego 3).
Do podpisania umowy niezbędne jest dostarczenie następujących dokumentów:
- wypełniony wniosek o zawarcie umowy - 05.03.2021 r.
- załącznik do wniosku o zaw. umowy - oświadczenie dot. tytułu prawnego do nieruchomości - 05.03.2021 r.
- dowód osobisty (osoba fizyczna),
- NIP/KRS/REGON (firma),
- jeśli przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne jest nowe, dołącz ich protokoły odbioru wraz z namiarami geodezyjnymi,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
- w przypadku najmu:
- zgoda właściciela nieruchomości na zawarcie umowy.
- w przypadku wspólnot mieszkaniowych:
- akt założycielski wspólnoty,
- lista członków,
- umowa o zarządzanie.
+ Gdzie załatwić zmianę danych adresowych na umowie / fakturze?
Zmiany danych adresowych na umowie/fakturze za zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków podpisuje WIK Opole. Wszelkie formalności z tym związane można załatwić w biurze Spółki PROWOD na ul. Janiny Kłopockiej 3, 45-920 Opole (dawniej Czarnowąsy ul. Kośnego 3).
Do zmiany umowy niezbędne jest dostarczenie następujących dokumentów:
- Wniosek o rozwiązanie umowy o zaopatrzenie w wodę i.lub odprowadzanie ścieków- 05.03.2021 r.
- tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny, wypis z księgi wieczystej),
- dowód osobisty (osoba fizyczna),
- NIP/KRS/REGON (firma),
- w przypadku najmu:
- zgoda właściciela nieruchomości na zawarcie umowy.
- w przypadku wspólnot mieszkaniowych:
- akt założycielski wspólnoty,
- lista członków,
- umowa o zarządzanie.
- wypełniony wniosek o zawarcie umowy - 05.03.2021 r.
- załącznik do wniosku o zaw. umowy - oświadczenie dot. tytułu prawnego do nieruchomości - 05.03.2021 r.
+ Kto wystawia faktury za usługi?
Od 01.04.2017 wystawcą faktur za usługi jest:
Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o.
ul. Oleska 64
45-222 Opole
NIP: 754-033-47-02
+ Gdzie dokonywać płatności za usługi?
Płatności za faktury wystawione przez WIK Opole można dokonywać:
- przelewem na wskazany rachunek bankowy
- w kasie WIK Opole ul Oleska 64 (wejście od ul Rataja)
- na poczcie w Opolu-Czarnowąsach (bez prowizji)
+ Jak załatwić rozliczania wody z podlicznika?
Rozliczenie wody bezpowrotnie zużytej (do podlewania ogrodu lub innego celu, w którym woda nie jest odprowadzana do sieci kanalizacyjnej) można zrealizować instalując (na własny koszt) wodomierz - podlicznik na wewnętrznej instalacji wodociągowej. Po zainstalowaniu takiego podlicznika należy zgłosić go do zaplombowania w Biurze Obsługi Klienta PROWOD składając odpowiedni wniosek.
+ Jaka jest aktualna stawka za usługi?
Od 01.04.2017 do obowiązują ceny dla Miasta Opole