- Strefa Klienta
- >
- Usługi wodno-kanalizacyjne
- >
- Rozliczenia należności za wodę i ścieki
Rozliczenia należności za wodę i ścieki
Każdy odbiorca naszych usług związanych z usługami wodno - kanalizacyjnymi posiada indywidualny numer konta bankowego, który znajduje się na fakturze (ID). Na ten rachunek powinny być dokonywane płatności wyłącznie za faktury wystawiane za zużycie wody lub odprowadzone ścieki.
W pozostałych przypadkach, prosimy o dokonywanie wpłat zgodnie z rachunkiem bankowym, widniejącym na fakturze. Będzie to jeden z poniższych numerów rachunków bankowych:
- mBank SA O. Korporacyjny Opole 23 1140 1788 0000 3535 3400 1001
- BS Dobrzeń Wielki 25 8895 0006 2000 0026 3971 0001
- ING Bank Śląski 66 1050 1504 1000 0090 3038 8194
ZASADY DOTYCZĄCE ROZLICZEŃ STOSOWANE W SPÓŁCE:
- Sposób dokonywania rozliczeń wynika z umowy na zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków zawartej z Odbiorcą Usług.
- Rozliczenia odbywają się na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.
- Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego. Ilość odprowadzonych ścieków ustala się w oparciu o wskazanie urządzenia pomiarowego, a w przypadku jego braku, jako równą ilości wody pobranej, pomniejszonej o ilość wody bezpowrotnie zużytej ustalonej na podstawie dodatkowego wodomierza, w przypadku jego posiadania, za zgodą Spółki i podpisaniu stosownej umowy.
- W przypadku niesprawności wodomierza głównego, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy nie jest to możliwe na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku poprzedniego, lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku poprzednim i liczby miesięcy niesprawności wodomierza.
- W przypadku zmiany stawek opłat za usługi w trakcie okresu rozliczeniowego, opłaty pobierane są w wysokości proporcjonalnej do liczby dni obowiązywania poprzednich i nowych stawek, w oparciu o średniodobowe zużycie w tym okresie.
FORMY PŁATNOŚCI
-
Płatność w dowolnym banku
Płatności dokonać można w dowolnej placówce bankowej. Wysokość opłat
za przelew każdy bank ustala indywidualnie wg własnego cennika.
Termin księgowania przez Spółkę wpłat wynosi maksymalnie 3 dni robocze
od momentu wpływu środków na konto Spółki.
W przypadku wpłat dokonywanych za pośrednictwem przelewu bankowego, przypominamy o prawidłowym opisie przelewu - powinien zawierać nr faktury.
-
Płatności w placówkach Poczty Polskiej S.A.
Fakturę za zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków można uregulować
za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. Placówka pobiera za usługę opłatę wg cennika Poczty Polskiej S.A.
Termin księgowania przez Spółkę wpłat wynosi maksymalnie 3 dni roboczych od momentu wpływu środków na konto Spółki.
W przypadku wpłat dokonywanych za pośrednictwem blankietu pocztowego, przypominamy o prawidłowym opisie wpłaty - powinien zawierać nr faktury.
-
Płatności w kasie Urzędu Gminy w Dobrzeniu Wielkim
Faktury za zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków możesz opłacić w kasie Urzędu Gminy Dobrzeń Wielki (gotówką lub kartą ), bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.
Kasa w Urzędzie jest czynna:
- od poniedziałku do czwartku w godzinach od 800 do 1500
- w piątek - w godzinach od 800 do 1400
REKLAMACJA ROZLICZENIA
Reklamacja rozliczenia nie zwalnia Odbiorcy Usług z obowiązku terminowego opłacania należności. Do czasu rozstrzygnięcia reklamacji Odbiorca dokonuje opłat zgodnie z otrzymaną fakturą. W szczególnych przypadkach zapłaty dokonuje się po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego i otrzymaniu faktury korygującej.
NADPŁATA
Przy rozliczeniach może wystąpić nadpłata w sytuacji gdy:
- dokonano dwukrotnej opłaty za tą samą fakturę,
- dokonano wpłaty nie kierując się kwotą wskazaną na przelewie, zaokrąglając wartość wpłaty,
- nie odwołano stałego zlecenia w swoim oddziale banku po rozwiązaniu umowy na usługi świadczone przez PROWOD Sp z o.o.,
- pod koniec okresu rozliczeniowego powstała różnica między prognozowanym, a realnym zużyciem dostarczonej wody lub ilością odprowadzonych ścieków.
Spółka nadpłatę zalicza na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy.
Na żądanie Odbiorcy Usług nadpłata może zostać zwrócona w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie wniosek o zwrot nadpłaty.pdf (438,43KB)
W przypadku niedostarczenia faktury z winy Spółki bądź Odbiorcy Usług (brak skrzynki pocztowej, nieaktualny bądź błędny adres lub inne zaniedbania) Spółka wystawia duplikat faktury na wniosek Odbiorcy. Każda z powyższych sytuacji będzie rozpatrywana indywidualnie w zależności od przyczyny nieotrzymania dokumentu (faktury).
NIEDOPŁATA - ZAPŁATA W TERMINIE PÓŹNIEJSZYM, ZAPŁATA BEZ WSKAZANIA NR FAKTURY
Zapłata za faktury w późniejszym terminie zaliczana jest na poczet zaległości zgodnie ze wskazaniem w tytule przelewu.
WAŻNE ! W przypadku braku takiego wskazania wpłata zaliczana jest na poczet najstarszych niezapłaconych faktur (najstarszy dług). Bardzo ważne jest podawanie w tytule przelewu danych jakiej faktury/faktur dotyczy płatność ( szczególnie przy wpłacaniu kwot za kilka faktur, wpłacania kwot zaokrąglonych)
W sytuacji wykonywania przelewu w imieniu innej osoby – prosimy o wskazanie danych osoby, za którą dokonywana jest zapłata.
NIETERMINOWE WPŁATY:
- Za opóźnienie w zapłacie należności wynikających z umowy Odbiorca usług obciążony zostaje odsetkami ustawowymi.
- Ratalna spłata należności nie powoduje odstąpienia przez Spółkę żądania odsetek ustawowych, a jedynie wstrzymuje w ustalonym okresie spłaty działania windykacyjne. Ratalna spłata zadłużenia nie zwalnia z obowiązku terminowego regulowania należności bieżących.
- W sytuacji długotrwałego zalegania z opłatami Spółka dochodzić będzie należnych mu zobowiązań na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego.
- Dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków może zostać wstrzymane, gdy Odbiorca Usług zwleka z zapłatą za dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej zapłaty (art. 8, ust. 1, pkt 2 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2020 r., poz. 2028 z poźn. zm).
- Wznowienie dostawy wody i/lub odprowadzania ścieków możliwe będzie po uregulowaniu wszystkich zaległości wraz z odsetkami.